MÓNNATURA DELTA. Conèixer per preservar
27
Abr.

MónNatura Delta de l’Ebre està situat a la comarca del Montsià, a la part inferior de la llengua del delta de l’Ebre, en un paisatge d’arrossars i llacunes molt característic de la zona. És un equipament gestionat per la Fundació Catalunya La Pedrera per preservar i donar a conèixer indrets de gran valor mediambiental, ecològic i paisatgístic.
La sal, la pesca tradicional i l’observació d’ocells són els tres grans fils conductors que mouen i condueixen MónNatura Delta de l’Ebre, format per un conjunt d’espais que dona valor a aquest territori i a la biodiversitat que l’envolta.
La Fundació Catalunya La Pedrera ha restaurat els terrenys de les antigues salines de la Tancada, amb una superfície de 41,2 hectàrees, posant en relleu el valor mediambiental de la zona, mitjançant diferents espais visitables i una proposta d’activitats lúdiques i didàctiques que permeten conèixer de prop el valor d’aquesta àrea de llacunes.
“La visita dels menuts” és una d’aquestes activitats pensada perquè els més petits de la família puguin gaudir de l’entorn de MónNatura Delta i, alhora, descobrir la riquesa d’aquest espai. Coneixerem la història del pirata de les salines EicTu XicMano, veurem aus fascinants com ara els flamencs, i practicarem activitats tradicionals úniques del delta de l’Ebre com, per exemple, tirar el rall o navegar amb pontona.
MónNatura Delta també ofereix a les persones visitants altres visites guiades, gimcanes, experiències, etc., i, fins i tot, visites per descobrir l’entorn del Delta i diferents projectes de conservació. Sota petició, es poden fer visites combinades per descobrir el Delta d’una altra manera: navegant, amb bicicleta, amb maridatge de productes o visitant altres espais d’interès com ara les oliveres mil·lenàries d’Ulldecona.
El delta de l’Ebre és una de les zones humides més importants de la Mediterrània i és un lloc especialment indicat per als amants de l’ornitologia i l’observació d’aus. MónNatura Delta posa a disposició dels visitants el carnet de l’ornitòleg. Un abonament anual per a totes aquelles persones aficionades a l’ornitologia, tant si formen part d’alguna entitat ornitològica com si són simples aficionats. Amb aquest carnet es pot visitar el centre tantes vegades com es vulgui durant un any i, per tant, des del Mirador 360º i l’Aguait, observar la gran diversitat d’aus que habiten els aiguamolls salins del delta de l’Ebre. Ser testimoni de la migració, veure l’aparellament i la nidificació de les aus a la primavera i contemplar les diferents tècniques de pesca dels ocells, són alguns dels moments que podrem gaudir des dels nostres observatoris.
La Fundació Catalunya La Pedrera disposa de 27 espais naturals que gestiona i on protegeix l’entorn. El 99% dels espais estan inclosos dins la Xarxa de Natura 2000. Hi trobareu 6 centres de visitants on podreu fer diferents activitats de natura, cultural o de diferents àmbits.
Contacte:
Adreça: parcela 7 Carretera del Poblenou del Delta a les Salines, s/n, 43870 Amposta, Tarragona
Informació i reserves: 977 05 38 01 | info@monnaturadelta.com
https://www.monnaturadelta.com/